neděle 23. března 2014

Domácí müsli, další čepička ...

Již dlouho jsem měla zálusk na domácí müsli. Vždy, když jsem chtěla svůj nápad zrealizovat, mi něco chybělo. ;-) Dnes jsem se konečně pustila do jeho výroby. Není to nic složitého a na netu najdete spoustu receptů. V podstatě se líší tepelnou úpravou - buď v troubě na plechu nebo na pánvi. Já jsem se rozhodla pro pánev, protože to prozatím byl jen pokus a tak malé množství by se na plechu ztrácelo. ;-)
Připravila jsem si vše potřebné: 450g ovesných vloček, asi 300g nahrubo nakrájených vlašských ořechů a loupaných mandlí ( já měla mandlové lupínky, tak odpadlo loupání), rozinky (zbyly od Vánoc naložené v rumu), nakrájené sušené švestky (ty jsem dostala od kamarádky), domácí medík, asi lžíci skořice a kousíček másla. 


Na pánvi jsem nejprve nasucho opražila vločky, poté přidala kousíček másla a všechny ostatní suroviny kromě medu. Dobře promíchala, až poté přidala asi 5 lžic medu. Ještě chvilku jsem nechala prohřívat, aby se med rozpustil a spojil s ostatními přísadami. Krásně to vonělo. ;-)


Necháme chladnout, občas promícháme, aby z toho nebyl jeden velký slepenec. Pak už si na té voňavé dobrotě pochutnáváme. ;-)

Je to výborné! :-)

A na závěr ještě jedna čepička pro neteř. Je stejná jako moje čepička s plastickým vzorem, na kterou jsem vkládala návod. Koupila si dvě klubíčka akrylové příze Elian nicky- černou a tyrkysovou. Chtěla melírek. Bála jsem se, že to bude tmavé, ale nakonec se mi líbila. :-) 
Ve skutečnosti jsou barvy lepší. Fotila jsem večer, tak to zkresluje.

Čepku jsem ozdobila kytičkou, ale knoflík jsme dali pryč. ;-)

A jarní fotečkou se s vámi loučím. :-)


Mějte se krásně sluníčkově, úsměv na tváři ať vám vydrží po celý pracovní týden, počasí - nepočasí. ;-)

Všem Vám děkuji za nakouknutí i za milé komentíky, které mi tu zanecháte. Vždy mě moc potěší. ♥ D.  :-)


8 komentářů:

  1. Jé, úplně jsi mě na navnadila si také udělat domácí musli, vždycky jsem myslela, že je to složité, ale vypadá to docela jednoduše. Čepice se opět moc povedla, je příjemné udělat více věcí podle jednoho návodu, práce jde pěkně od ruky:) máš moc hezký sluníčkový květináč. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji za návštěvu. :-) Určitě udělej, já to také stále odkládala, ale je to fakt rychlovka. Máš pravdu, když děláme něco podruhé, jde to líp od ruky. ;-) Měj se hezky. :-)

      Vymazat
  2. Dagmar super nápad na domácí musli :o) Čepička je moc krásná a určitě slečna v něm udělá spoustu parády :o) Sluníčkový květináč je nádherný a i ty měj krásné sluncem zalité jarní dny.Měj se krásně.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, děkuji za návštěvu i chválu. :-) Neteři opravdu sluší. Myslela jsem, že ji bude mít bude až na příští rok, přece jen je teplejší, ale zima ještě straší a ona po zánětu dutin neudělá bez čepice ani krok. Měj se hezky. :-)

      Vymazat
  3. Samé dobroty Dáši:-))) Tedy až na tu skořici, tu nemůžu:-)
    Květináč máš pěkný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, děkuji za návštěvu. :-) Mohlo by tam být více sušeného ovoce, např. jablíčka, ale nemám nasušeno. Ty nemůžeš skořici? Já ji dávám všude, kde to trošku jde. ;-) Květináč mám už dlouho, ani nevím, kde jsem ho koupila. Pohled na něj hned zlepší náladu. Měj se hezky. :-)

      Vymazat
  4. Dasi mas tu mnamku no u nas by som sa s tym pasovala len sama :) to vies chlapi... mi povedia ,ze oni zrno nejedia :))) crepnicek je nadhernyyyyyyy,vesely.... a capica nema chybu ! krasny dnik
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miko, moc děkuji za návštěvu. Neboj, s tím zrním je to u nás podobně. ;-) Měj se hezky. :-)

      Vymazat